söndag 25 maj 2008

Hångel

Det är alldeles för länge sedan jag senast träffade min väninnas barn. Ja, jag hinner knappt träffa henne heller så som livet rusar fram som man upplevde TGV-tågen på 1980-talet. Senast jag träffade hennes barn var när vi bjöd på middag i förra lägenheten och hennes äldste son (då 8,5 år) rotade igenom alla våra video- och DVD-filmer för att se om där fanns nåt sevärt. Han fann dessvärre en gammal bortglömd VHS-film i erotikgenren som vi glömt plocka undan inför barnens besök. Med mycket explicita bilder på fodralet. Den unge herrn utbrister:

- Usch vad äckligt! Nu kommer jag drömma mardrömmar!

Igår berättade en av hans mors och mina vänner hur hon råkat komma på besök hem till dem samma dag som killen i fråga skulle ha sitt 11-årskalas (ja, jag SA ju att det är sjukt länge sedan vi såg dem, och då bor vi ändå i samma stad...). Han var ordentligt uppe i varv inför sitt party, som skulle ske i hyrd lokal, och berättade upphetsad för väninnan om vad han skulle ha på sig, hur han skulle stå och ta emot alla när dom kom.

- Och klockan åtta blir det hångelstund!

Hans mor undrade om det var så vettigt att schemalägga denna stund, om inte folk skulle få välja själva när dom vill hånglas.

- Nä, för man vill ju vara säker på att det blir av!

Inga kommentarer: