söndag 18 maj 2008

JAG HATAR SNÖ I MAJ!

Nä nu runkar verkligen bävern blindlort! Snö i maj! Detta sabbade helt min plan att slå min lillasysters antal steg i stegtävlingen på jobbet. Har fått så sjukt få steg i helgen trots stressande mellan Torpet, Bergvik och Torgnys Trä, trots staplande av ved och lagande av mat, grillande och kokande av massa kaffe. Fnyyyys!

I torsdags satt jag och Axelsson och pratade jobb på Ankans uteservering i Karlstad och då såg det ut såhär:



I helgen har vi alltså staplat ved i snöglopp. Det ser nu ut såhär:



Min syster och Andreas har grävt avloppsdiken bakom huset för hand, ja med hjälp av spadar. I gummistövlar med risk för att tårna trillar av i kylan. Ett heroiskt arbete.



Men grönt har det varit där ute i allafall. Vad som inte syns på bilden, förutom farbrodern, lille mannen och fyra kubik ved, är snögloppet och de tre plugraderna.

Tvi vale! Vädergudarna är lika dumma som en feltrummad gris!

Inga kommentarer: