lördag 31 maj 2008

Lördagkväll i Vällingby

Grilloset ligger tungt över nejden, jag är nygråten efter att äntligen ha sett Försoning. Den där James Mc Avoy är ju rätt bra, det var han redan i Last King of Scotland. Kiera Knightley dock, lider lite av Angelina Jolie-syndromet med sina darrande läppar. Ibland är skådisar helt enkelt för snygga. Sen kan jag inte rå för att jag irriterar mig lite på att Brenda Blethyn alltid får spela samma roll som den där hispiga morsan hon gjorde så bra i Mike Leighs Hemligheter och lögner. Men grät gjorde jag.

Och i en annan del av Sverige ser det förmodligen ut såhär:



Notera det nyklippta gräset och nyplanterade pelargoner. Förhoppningsvis har gräset inte hunnit växa sååå mycket tills det är dags att klippa igen i veckan. Men trädgårdsarbetet är bra för en, även nu när stegtävlingen tar slut på måndag. Själv har jag lyckats promenera 15 mil på en månad, medan mina fanatiska kollegor i Karlstad förmodligen gått det flerdubbla. Men man skall ta det lugnt, annars kan det gå illa.

Imorgon skall jag köra slutspurten i tävlingen genom sommarshopping på K:fem.

Inga kommentarer: