torsdag 10 november 2011

Sluta ringa mig, försäljare!

Svensk fondservice. Dom har på något sätt fått tag i mitt mobilnummer. Nu ringer dom igen. Senast det begav sig förklarade jag för en kvinna att jag inte var intresserad. Hon blev förbannad och otrevlig eftersom hon inte fått förklara sitt erbjudande och jag ju inte kunde veta om jag var intresserad eller inte.

Read my lips: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT GÖRA AFFÄRER MED TELEMARKETINGFÖRETAG!!!

Nu ringer dom alltså igen. Till min mobil. Varje dag. I förrgår svarade jag då jag väntade på ett samtal. En lismande man ville veta hur det var med mig.

FYI: DET SKALL DU SKITA I!

Man får inte ringa till mobiler med annat än att
- konsumenten aktivt valt att ange sitt mobiltelefonnummer för kundkontakt
- om det föreligger ett etablerat kundförhållande mellan konsumenten och marknadsföraren och erbjudandet avser samma typ av varor eller tjänster.
På vilket sätt jag och Svensk fondservice har ett kundförhållande beats me.

Nå, jag avbryter i alla fall den påflugne mannen med att det där är jag inte intresserad av och lägger på luren innan han hinner säga att det kan jag inte veta.

Dagen därpå ringer dom igen.

När jag söker på Vem Ringde och andra sajter förstår jag att jag inte är ensam. Vare sig om att bli terroriserad av deras försäljare eller ifrågasatt när man inte är intresserad.

Så vi tar det igen:

1. OM JAG VILL KÖPA NÅGOT SÖKER JAG SJÄLV UPP EN FÖRSÄLJARE. NÄR JAG HAR TID OCH LUST.
2. JAG HANDLAR AV PRINCIP ALDRIG AV TELEFONFÖRSÄLJARE, OAVSETT HUR BRA ER PRODUKT ÄR.
3. DENNA PRINCIP GRUNDAS PÅ ATT JAG GILLAR INTE FÖRETAG SOM RINGER PÅ MIN MOBIL OCH VILL SÄLJA. FÖRETAG SOM JAG INTE GILLAR HANDLAR JAG HELLER INTE AV.

Fotnot: Här kommer ett antal av de nummer företaget använder sig av i sin telemarketing: 0850112030, 0164040673, 0317806839, 0850000424, 0317806837, 0317806830, 085507021, 0757600045, 0850009034, 0853525400. (Gissar att jag kommer slå rekord i träffar nu med dessa nummer...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
David Persson heter jag och är försäljningschef på Svensk Fondservice.
Vi har antagligen fått ditt nummer då du godkänt att bli kontaktad i marknadsföringssyfte genom någon av våra partners.
Det kan t.ex röra som om en tävling, undersökning eller applikation du deltagit i.

Om du mailar mig ditt telefon nummer så ska jag genast se till att vi spärrar dig från framtida samtal.

Jag vill också passa på att be om ursäkt om en av våra säljare betett sig otrevligt och ringt dig vid ett stort antal tillfällen.

Du når mig på david.persson@svenskfondservice.se

Mvh David Persson, försäljningschef

meta sa...

Tack Rabiatfeminism, det är exakt precis så jag också ställer mig till påflugna försäljare via telefon. Avbryter dem direkt och säger "tänker du sälja nåt till mig så är jag inte intresserad. Hejdå!" och så lägger jag på i örat på dem!